Soma Move

Det har inte blivit så mycket skrivande här på bloggen i höst. Kanske det blir mer framöver, kanske inte. Det får bli det som känns bäst för stunden. 

Nu ville jag berätta vad som händer i mitt liv som Soma move o Soma mind instruktör. Läs  här en beskrivning vad denna träningsformen är för något. Ni som har följt mig vet ju att jag helt sedan jul i fjol har varit fullkomligt såld på den här träningsformen. Har prenumererat på Yogobe på nätet och kört Soma move klasser som ligger där. Första helgen i november gick jag instruktörskurs i Järvsö i mina hemtrakter i Hälsingland. 

Nu har jag startat upp träningsgrupper här i Narvik 2-3 ggr i veckan. Det har blivit väldigt gott mottaget från deltagarna som har varit med. Jag kan integrera detta i mitt jobb som sjukgymnast också. En annan bra sak med att vara instruktör och trivas i rollen, är att jag har inte på länge varit så social som nu. Än så länge en win-win situation som känns riktigt bra. 

   

  

  
Hur det går med mig och annan träning ska jag försöka skriva om en annan dag. Men jag hänger i med det mesta förutom simning eftersom vår simhall är stängd kanske flera år tills de har byggt en ny. Annars morgonyoga, löpning, klättring en gång i veckan, ett spinningpass då och då. Snö har vi fått så två skidturer blev det i helgen. Nytt i höst är att jag promenerar mycket oftare till och från jobb än tidigare, om jag inte transportlöper, med musik i öronen- alltid skön musik. Hemma kan jag ha det helt tyst i bland eller lite skön lugn, jättelugn yoga musik, när jag mediterar som jag försöker göra varje dag 5-15 minuter.
Tack Helena för att du efterfrågar blogginlägg från mig. Sånt motiverar min kära vän!

Om triskicki

Jag har funnit en stor passion i livet som en ganska så vuxen kvinna i dag, så har målinriktad träning och tävlingar gett mig mycket glädje och energi det senaste året. Vintern 2012 åkte jag mitt första långlopp på skidor, Årefjällsloppet 75 km och 2013 genomförde jag min första triathlontävling, olympiskdistans i Stockholm. Jag är fullkomligen förälskad i bägge dessa sporter. Jag har alltid idrottat och tränat i hela mitt liv och provat på många olika idrotter och fysiskaaktiviteter. Men som tvåbarnsmor var det en period med begränsad tid och energi till träning och jag trodde kroppen började bli för gammal att kunna komma i form igen. Nu vet jag att det är aldrig för sent och jag känner mig i mitt livs form nu. I mitt jobb som sjukgymnast/fysioterapeut försöker jag varje dag att få folk till att själv ta vara på och förbättra sin hälsa för att må bättre och lättare hantera livets utmaningar och krav. Då känns det fint att jag kan leva som jag lär! Naturen här i Narvik i nord Norge där jag bor är fantastiskt vacker både på sommaren med midnattssol och på vintern i mörkertiden. Välkommen att följa mig!
Det här inlägget postades i Om mig. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Soma Move

  1. Lise-Lott skriver:

    Det låter så spännande (och utmanande) med Soma Move, jag ska prova för första gången ikväll och hoppas att det blir kärlek direkt.

  2. tewa75 skriver:

    Har också saknat dina inlägg. Kollar nästan varje dag om det dykt upp något. 😉 Och nu ÄNTLIGEN. Två inlägg! 🙂 Jag får börja ”Soma Mova” lite mer nu…. 🙂

  3. Lina skriver:

    Åh hade gärna provat en klass som du kör! Du känns helt perfekt för soma move! Kul att du kört igång 🙂

Kommentera

