Träning v.24- raceplanering och racegenomförning och längtan efter värme

    
Ja, ni som har hängt med mig ett tag och har läst min blogg vet att jag anmälde mig till ironman Kalmar för många månader sedan. Genom vintern har jag ju tänkt mycket på ska- ska inte. Känner mig fortfarande inte 100% redo, men gör man någon gång det? Däremot fick jag ett fantastiskt erbjudande att få lov till att bo tillsammans med Roger och Helena. Roger ska köra och Helena som var så tuff och körde IM ganska impulsivt och oplanerat i fjol, ska passa deras nu 6 dagar gamla dotter. Å så skönt det kändes att få lov till att bo där!!! Då var det bara att boka flygbiljett och säga YES jag provar detta.
Cykeln är fortfarande ett stort frågetecken. Köra på min aluminium linjecykel med påsatta tempopinnar, försöka låna/hyra en bättre ägnad cykel? Köpa ny är inte aktuellt. Men först måste jag komma i gång och cykla. Den kalla och regniga våren har begränsat min cykelträning. Trainern som jag lånade har jag lämnat tillbaka och i stället för att köpa ny så tar jag mig en och annan cykel tur på 3,5-5 mil i väntan på sol och värme.
Sol och värme ska vi väl få nu när vi på torsdag först drar till Stockholm och sedan med stor-familjen till Kroatien i två veckor. Större chans för sol, OW sim och löpning än cykling under de tre veckorna. Men oj så jag längtar.
Bara det att ha på mindre kläder än det vi måste ha här nu när vi är ute.

   
  

 
I dag har jag tävlat!
För fjärde året har jag varit med på Narviks backlopp: 6 km, 600 höjdmeter. Varje år har jag persat och jag bröt inte den traditionen i år heller. 3e plats i damklassen bak två superstarka 20 år gamla längdåkningstjejer. Jag var nöjd före loppet och var självklart ännu nöjdare efter loppet.

   
 
Snöleopard tightsen funkade och gav power. Oroväckande lite fjäril i magen på starten hade jag, men sen var jag mycket tuffare än jag brukar vara. Tyckte utgångsfarten var i snabbaste laget, men ville inte släppa detta gäng med 5-6 tjejer och någon dam som mig. Det höll, dvs. jag höll bra och det var bara två av dessa tjejer som var 3 minuter före mig och de andra kom ett par minuter bak mig.
Kan inte vara annat än supernöjd, men det sätter griller i huvudet på mig; Varför ironman när 25-40 minuter långa backlopp är min grej… Dessutom slipoer man cykelbryderiet! Men man får ju inte simma då heller- det var just det!!!

Om triskicki

Jag har funnit en stor passion i livet som en ganska så vuxen kvinna i dag, så har målinriktad träning och tävlingar gett mig mycket glädje och energi det senaste året. Vintern 2012 åkte jag mitt första långlopp på skidor, Årefjällsloppet 75 km och 2013 genomförde jag min första triathlontävling, olympiskdistans i Stockholm. Jag är fullkomligen förälskad i bägge dessa sporter. Jag har alltid idrottat och tränat i hela mitt liv och provat på många olika idrotter och fysiskaaktiviteter. Men som tvåbarnsmor var det en period med begränsad tid och energi till träning och jag trodde kroppen började bli för gammal att kunna komma i form igen. Nu vet jag att det är aldrig för sent och jag känner mig i mitt livs form nu. I mitt jobb som sjukgymnast/fysioterapeut försöker jag varje dag att få folk till att själv ta vara på och förbättra sin hälsa för att må bättre och lättare hantera livets utmaningar och krav. Då känns det fint att jag kan leva som jag lär! Naturen här i Narvik i nord Norge där jag bor är fantastiskt vacker både på sommaren med midnattssol och på vintern i mörkertiden. Välkommen att följa mig!
Detta inlägg publicerades i Om mig. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Träning v.24- raceplanering och racegenomförning och längtan efter värme

  1. Lina skriver:

    Grattis! Stark du är!!!

    Vad roligt att du ska bo med Helena och Roger! Ser fram emot att träffa er! 🙂 Det är fantastiskt roliga dagar i Kalmar! 🙂 Nu håller vi tummarna för varmare väder! 🙂

Lämna en kommentar