Träning v.48- veckan när julförberedelser började så smått och gav lite tid till blogginlägg

IMG_4978.PNG

IMG_4979.PNG
Stressar väl inte så mycket med julförberedelser men det märks att en hel del händer nu för både små och stora som tar lite mer tid en annars, så denna veckan blev det två sköna vilodagar.
Lite julstämning vill man ju ha i huset.

IMG_4956.JPG
Också ”cykelrummet” fick ett ”hjuligare” präg…

IMG_4940.JPG
Lussekatter bakade sambon i år! Kanske det godaste jag vet!!!

IMG_4961.JPG
Kör mina yogaövningar lite varstans, också i omklädningsrummet efter ett härligt lördagsförmiddags simpass…

IMG_4962.JPG

IMG_4930.JPG
Den här tiden på året känner jag ofta att jag vill fräscha upp mig lite extra, kanske för att man börjar helt och hållet att tappa all färg som sommarsolen gav. Att måla sina korta sjukgymnast naglar är inte vardagssyssla för min yrkeskategori…

IMG_4953.JPG
Snön har regnat bort och de gråtunga dåligtväder-dagarna är det inte mycket dagsljus vi har. Men när det är klarväder så är det ett helt fantastiskt ljus på himlen. Ofta får jag bara se det genom fönstret på mitt jobb. Men att ha denna utsikten från jobbet är minsann inte dåligt!!!

IMG_4949.JPG

IMG_4946.JPG
Men i dag kom jag mig ut på en långtur och fick tanka en heldel dagsljus av den absolut bästa kvaliteten!!!

IMG_4970.JPG

IMG_4969.JPG
Ha en riktigt fin start på den fina adventstiden kära vänner.

Om triskicki

Jag har funnit en stor passion i livet som en ganska så vuxen kvinna i dag, så har målinriktad träning och tävlingar gett mig mycket glädje och energi det senaste året. Vintern 2012 åkte jag mitt första långlopp på skidor, Årefjällsloppet 75 km och 2013 genomförde jag min första triathlontävling, olympiskdistans i Stockholm. Jag är fullkomligen förälskad i bägge dessa sporter. Jag har alltid idrottat och tränat i hela mitt liv och provat på många olika idrotter och fysiskaaktiviteter. Men som tvåbarnsmor var det en period med begränsad tid och energi till träning och jag trodde kroppen började bli för gammal att kunna komma i form igen. Nu vet jag att det är aldrig för sent och jag känner mig i mitt livs form nu. I mitt jobb som sjukgymnast/fysioterapeut försöker jag varje dag att få folk till att själv ta vara på och förbättra sin hälsa för att må bättre och lättare hantera livets utmaningar och krav. Då känns det fint att jag kan leva som jag lär! Naturen här i Narvik i nord Norge där jag bor är fantastiskt vacker både på sommaren med midnattssol och på vintern i mörkertiden. Välkommen att följa mig!
Det här inlägget postades i Om mig. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Träning v.48- veckan när julförberedelser började så smått och gav lite tid till blogginlägg

  1. Hanne G skriver:

    Jeg følger med treningen din, både styrke, svømming, springing og yoga. Veldig variert, og det er inspirerende. Den daglige yogaøvelsen som du er med på er flott, tror du bør ha gode sjanser for premie siden du poster så fine utebilder 🙂
    Jeg hadde mitt første ”langpass” i går, langt for meg 🙂 45 min sammenhengende jogg uten noen problemer. For en opptur for meg som ikke har likt å jogge. Jeg får også til hodestående og håndstående mot vegg- magen mot veggen slik at jeg klatrer opp. Øver på å komme opp m ryggen mot veggen.
    Ser at du skriver at du ser læring hos deg selv på et år. Jeg skulle tatt en status hver 3. mnd så jeg legger merke til fremgangen. Hvordan gjør du det?

    • triskicki skriver:

      Bra jobbat!!! Heja, heja! Vad det gäller styrkan så har jag inget speciellt jag mäter framgång med. Inte heller yogan. Bara känslan:-) Men löpningen är det ju att se vilket tempo du orkar att hålla, eller tid på en bestämd sträcka. Jag har ju haft min motbackelöpning på tid i höst som jag har tagit tid på också. Kan inte komma i håg att någon ”HanneG” följer mig på IG… Nu blir jag nyfiken!??

      • Hanne G skriver:

        Jeg følger deg fra ”utsiden” siden jeg har valgt å ikke være sosial via Internett :-)). Vi var i samme bokklubb for 20 år siden, og møttes i Skjomen på familiedagen :-]

      • triskicki skriver:

        Hanne! Så kul att du hänger med , både uppåt och neråt…:-)

  2. Andreas skriver:

    Som vanligt, bra jobbat och fina bilder!

Kommentera

