Träning v.45, veckan innan vintern kom

Bättre sent än aldrig… Vet inte hur många som tycker min träningsrapportering är intressant? Men jag samlar den i alla fall här på bloggen och det är bara här jag själv har den samlad.
Min träningsplanering är ganska lös och finns bara i mitt huvud, den blir aldrig nedskriven.
Bra eller dåligt? För mig funkar det bäst så och andra skulle aldrig klara av att träna nästan varje dag utan att ha en fast, nedskriven planering.

IMG_4784.PNG

IMG_4785.PNG
Tänk tex. att jag hade planerat ett långpass löpning eller ett inomhuspass på trainern i går när vi fick massa härlig snö och det kändes verkligen som att vintern hade kommit under natten. Då fanns det inget annat alternativ för mig än att få komma mig ut på en skidtur. Jippi!!!

IMG_4774.JPG

IMG_4773.JPG
Jag kan lova att det är bra träning att gå 500 höjdmeter med stighudar under skidorna.
Vi är så lyckligt lottade att vi har ”ski in and ski out” från huset.
Kul är det att få känna på lite slalomsvängar nerför och med pannlampa på huvudet och med ljusen från hela staden nedanför, så är detta en fantastisk härlig träningsform.

Tills i dag har det kommit ännu mer snö. Men i morse var jag på morgonsimning och i kväll har jag marktjänsten här hemma och det är sambons tur att dra ut på skidtur.

IMG_4776.JPG

IMG_4772.JPG
<br

Om triskicki

Jag har funnit en stor passion i livet som en ganska så vuxen kvinna i dag, så har målinriktad träning och tävlingar gett mig mycket glädje och energi det senaste året. Vintern 2012 åkte jag mitt första långlopp på skidor, Årefjällsloppet 75 km och 2013 genomförde jag min första triathlontävling, olympiskdistans i Stockholm. Jag är fullkomligen förälskad i bägge dessa sporter. Jag har alltid idrottat och tränat i hela mitt liv och provat på många olika idrotter och fysiskaaktiviteter. Men som tvåbarnsmor var det en period med begränsad tid och energi till träning och jag trodde kroppen började bli för gammal att kunna komma i form igen. Nu vet jag att det är aldrig för sent och jag känner mig i mitt livs form nu. I mitt jobb som sjukgymnast/fysioterapeut försöker jag varje dag att få folk till att själv ta vara på och förbättra sin hälsa för att må bättre och lättare hantera livets utmaningar och krav. Då känns det fint att jag kan leva som jag lär! Naturen här i Narvik i nord Norge där jag bor är fantastiskt vacker både på sommaren med midnattssol och på vintern i mörkertiden. Välkommen att följa mig!
Det här inlägget postades i Om mig. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Träning v.45, veckan innan vintern kom

  1. Gørill skriver:

    I går hadde vi 11 grader og i dag syklet jeg til og fra jobb. Et sted mellom 5-7 grader. Litt nedbør, men vi får ta det som kommer. Kjenner at jeg får sykt ”hjemlengsel” når jeg ser slikt. Fortsatt litt usikkert mht våren om når jeg kommer en tur, men jeg har bestemt meg allerede nå at fra og med neste høst, skal jeg prioritere å reise mer nordover langt oftere:)))))
    Fint innlegg, før jeg skal skrive videre på oppgaven min. Skal sende den til veiledning i morgen. Send meg kontonr på sms så jeg kan gjøre opp for meg for billett til Swimrun. Trudde det var lørdag vi skulle konkurrere, men 31 er søndag. Klem fra meg

  2. Terese skriver:

    Vilken härlig träningsvecka! Jag tycker det är jättekul och inspirerande att se vad du har tränat. Men gällande planering så måste jag ju skriva ner den… 😉 Och vill man inte se den listan kan man ju blunda eller bläddra förbi. 😉 Fina bilder och mysig julstämning. 🙂

    • triskicki skriver:

      Och jag blir inspirerad av din veckoplanering och VILO dagar:-) Men har dom sagt min lösa planering i huvudet och tränar efter hur det passar in för familjen. Heja oss Terese!

Kommentera

