Min vackra, vackra vilodag

I stället för att berätta om mitt långpass på 1. 55 asfaltslöpning i mörkret efter jobbet i går, som säkert var nyttigt för mig, men jäkligt jobbigt, så väljer jag att dela med mig bilder från den otroligt vackra dagen i dag.

Långpasset och mina bekymmersfulla tankar om hur i fasen jag någon gång ska klara av att springa en maratondistans, tar vi en annan gång.

Så här såg det ut hos oss i dag när jag till slut bestämde mig för att gå ut och ta en lugn promenad i fjället för att få luft och mjuka upp mina stela ben från i gårdagens löpning.

Den promenaden ångrar jag inte!

IMG_4753.JPG

IMG_4756.JPG

IMG_4757.JPG
Kunde inte motstå att ta några yogapose bilder så klart i detta fantastiska ljus som var på himmeln och som var helt olika i de olika vädersträcken och som förändrades allt eftersom solen gick lägre och lägre.

IMG_4752.JPG

IMG_4754.JPG

IMG_4755.JPG
Även på kvällen när det var helt mörkt och jag var ute och körde ett ärende med bilen var jag tvungen att ta en bild på månen som speglade sig så vackert i fjorden.

IMG_4760.JPG

Om triskicki

Jag har funnit en stor passion i livet som en ganska så vuxen kvinna i dag, så har målinriktad träning och tävlingar gett mig mycket glädje och energi det senaste året. Vintern 2012 åkte jag mitt första långlopp på skidor, Årefjällsloppet 75 km och 2013 genomförde jag min första triathlontävling, olympiskdistans i Stockholm. Jag är fullkomligen förälskad i bägge dessa sporter. Jag har alltid idrottat och tränat i hela mitt liv och provat på många olika idrotter och fysiskaaktiviteter. Men som tvåbarnsmor var det en period med begränsad tid och energi till träning och jag trodde kroppen började bli för gammal att kunna komma i form igen. Nu vet jag att det är aldrig för sent och jag känner mig i mitt livs form nu. I mitt jobb som sjukgymnast/fysioterapeut försöker jag varje dag att få folk till att själv ta vara på och förbättra sin hälsa för att må bättre och lättare hantera livets utmaningar och krav. Då känns det fint att jag kan leva som jag lär! Naturen här i Narvik i nord Norge där jag bor är fantastiskt vacker både på sommaren med midnattssol och på vintern i mörkertiden. Välkommen att följa mig!
Det här inlägget postades i Om mig. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Min vackra, vackra vilodag

  1. Helena skriver:

    Hurra för vackra Norge!

  2. Terese skriver:

    Så himla vackert! Det är lite annan utsikt än från vår lilla backe här hemma… 🙂

  3. Lina skriver:

    wow wow wow wow så otroligt vackert det är!!!!

  4. Janne skriver:

    Du lever i utrolig vakre omgivelser! savner fjell her nede altså 🙂 og NICE pose!

  5. Andreas skriver:

    Vilodagar är så goa!

Kommentera

