Träning v. 4

Måndag:
3000 m simning (zon 3)

Tisdag:
Vilodag (30 min yoga hemma)

Onsdag:
8 km löpning (zon 2/3)
6x 15 armhävningar+ 10 till =100

Torsdag:
48 minuter spinning (zon 3/4)

Fredag:
8 km löpning (zon 3)

Lördag:
26 km skidor klassisk (zon 2)

Söndag:
12 km skidor klassisk ( zon 2/3)

Om triskicki

Jag har funnit en stor passion i livet som en ganska så vuxen kvinna i dag, så har målinriktad träning och tävlingar gett mig mycket glädje och energi det senaste året. Vintern 2012 åkte jag mitt första långlopp på skidor, Årefjällsloppet 75 km och 2013 genomförde jag min första triathlontävling, olympiskdistans i Stockholm. Jag är fullkomligen förälskad i bägge dessa sporter. Jag har alltid idrottat och tränat i hela mitt liv och provat på många olika idrotter och fysiskaaktiviteter. Men som tvåbarnsmor var det en period med begränsad tid och energi till träning och jag trodde kroppen började bli för gammal att kunna komma i form igen. Nu vet jag att det är aldrig för sent och jag känner mig i mitt livs form nu. I mitt jobb som sjukgymnast/fysioterapeut försöker jag varje dag att få folk till att själv ta vara på och förbättra sin hälsa för att må bättre och lättare hantera livets utmaningar och krav. Då känns det fint att jag kan leva som jag lär! Naturen här i Narvik i nord Norge där jag bor är fantastiskt vacker både på sommaren med midnattssol och på vintern i mörkertiden. Välkommen att följa mig!
Detta inlägg publicerades i Om mig. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Träning v. 4

  1. Terese skriver:

    Bra träningsvecka. Som vanligt. 🙂 Den där skidåkningen är jag allt lite avundsjuk på! Men nu har vi ju fått snö även här, så till helgen kanske…. 🙂 Har åkt 2 km som längst… Ha ha. Ingen stor skidåkare här inte. 🙂

Lämna en kommentar